>

Friday 17 February 2012

Kita merancang , Allah menentukan

ASSALAMUALAIKUM people.thanks for reading.

Beberapa hari nih aku sangat sibuk.Lepas je aku balik dr melaka,8 feb ari tuh,asyik berkepit je dgn laptop.sbb aku tengah sibuk buat research untuk project aku iaitu my own label clothing,ANNISA SCARF.Emel orang tu,emel orang ni,bukak forum macam2,message a few people.Tu je kerja aku sampai tidur pukul 4 pagi.tak sedar.lepas bangun subuh plak,terus bukak internet.mana tak bengkak mata!

ok2.cukup.mne dah aku terbabas nih.
nak start cite da nih.ini bukan rekaan semata-mata.tapi reality.
jangan biarkan hidup anda diselubungi MISTERI.ok.tak de kaitan.

SUATU KETIKA DULU,

Dari form 1 sampai la aku form 3, aku sekolah kat SMK SULTANAH HAJJAH KALSOM,KUANTAN.Aku masuk kelas KAA(kelas aliran agama) kiranya aku amik 9 subjek.Cita-cita aku sebenarnya nak masuk MRSM.Aku dengan geng aku setiap malam mmg pulun giler lah study kan.Kata nak masuk MRSM.Bukan senang tau nak masuk.So,kena lah struggle.Aku dengan best fren aku,NABILAH ROSLI, kitorang panggil dye toge memang dah janji sehidup semati yang kitorang nak masuk mrsm same2 n belajar oversea same2.memang tak pernah la nak impikan masuk sbp(sekolah berasrama penuh) n tak berminat pun nak masuk.sebab rasa macam tak layak.tapi aku apply je sbp tuh.tapi time kitorang, tak boleh nak pilih sekolah ape2.

                


Then,tibalah masa yang ditunggu. PMR .
dup . dap . dup . dap .

pic credit to mr google

malam tuh tido awal.esok pagi aku bangun,dari gosok gigi sampai la nak gi sek aku duk baca

credit to zafiranabilah.com



fyi,aku menangis ye mase masuk dewan.sebab aku fikir,

INILAH MASA YANG AKU TUNGGU2.ye ke aku tunggu.padahel,aku kalau boleh,tak nak sampai kat tarikh hari tu.


then,lepas habis PMR, mmg enjoy habis, la kan..sampai tak ingat dunia,ingat akhirat je..cewahh.nampak sangat tipu.

apa yang aku buat after PMR?
eksaited sangat nak enjoy sampai aku buat list-to-do-after-pmr.
lekat kat dinding rumah.bile tengah2 study kat umah time balik,aku rase bosan n fikir,"kan best dapat buat xxxxxx"(ini bukan mencarut.okehh)

aku pun ape lagi,cepat2 tulis kat kertas tuh.n u know,kertas tuh still ade lagi.sebelah kertas tuh aku tampal aku punye list-to-do-after-spm.
list aku adelah dalam 30++ benda nak buat.


n before pmr,aku banyak beli novel.fikir nanti lepas pmr baru bace.ceitt.sampai hari nih ade je lagi tak bace.adik aku pulak yang bace.aduss.lepas spm nih pun,aku baru bace beberapa novel.

ayah aku yang ambil aku dari sekolah lepas abis spm,aku da siap pesan kat adik suruh dia letakkan novel KASIH YANG SUCI karangan MEEN ZULAIKHA n M.A.I.D. nukilan SURI RYANA.dalam perjalanan balik,aku bace kasih yang suci.ye la,aku kempunan nak tengok cite NORA ELENA.mane la dapat tengok.


                                        

ok.ni da terlepas garisan masa nih.nak cite pmr,da tercite spm plak.heee

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



 





thanks for reading my blog

No comments: